E-Ticaret Siteleri Babalar Gününe Nasil Hazirlanmali?

E-TİCARET SİTELERİ BABALAR GÜNÜNE NASIL HAZIRLANMALI?

 Sevdiklerimizi mutlu etmenin türlü yollarından biri özel günlerde onlara hediye almak ve özel olduklarını hissettirmektir. Babalar günü, sevgililer günü, anneler günü, yılbaşı gibi özel günler sevdiklerimize hediye almak için internette en çok vakit geçirdiğimiz günlerdendir. Her sene olduğu gibi babalar günü 2021 yılında 21 Haziranda kutlanacak. Babalar günü mesajı iletmenin en güzel yollarından bir tanesi de şüphesiz ki onlara seveceklerini bildiğimiz özel hediyeler almaktır.

 Alışveriş yoğunluğunun oldukça fazla olduğu bugünlerde ürün çeşitliliği de artmaktadır. Online e-ticaret siteleri bu özel günler için önceden hazırlık yapmaya başlamaktadır. Müşteri trafiğini ve satışlarını arttırmak için belirli kampanyalar düzenlemekte ve müşteri ihtiyaçlarına cevap vermektedir. Müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmek için müşterilerin ne aradığını bilmek gerekir.  Öncelikle ürünün farklı açılardan çekilmiş net görsellerinin olması oldukça önemlidir. Ürün açıklamasının detayı da müşterinin kafasındaki soru işaretlerini giderebilmek adına oldukça faydalı olacaktır. Bu detaylar müşterilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemektedir. Bu etkileyici unsurların yanı sıra, özellikle alışveriş yoğunluğunun yaşanacağı özel günlerde oluşabilecek problemler için önlemlerin alınması hayati bir karar olacaktır. Bu zamanlarda müşteri yoğunluğuna iyi çözüm geliştirebilen online alışveriş siteleri satışlarını daha da arttıracaktır. Satışları artan firmalar marka bilinirliklerini de arttırıp büyüme sağlayabileceklerdir. Bu, markaları müşterilerin gözünde daha profesyonel bir konuma getirecektir.

 

ALIŞVERİŞ YOĞUNLUĞU İÇİN ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER

Özel günlerde önceden yapacağınız hazırlıklar e-ticaret siteniz için kurtarıcı görev görmektedir. Bu dönemlerdeki alışveriş yoğunluğu için alınabilecek çeşitli önlemler satışlarınızı arttırmakla kalmayacak, size sadık müşteri de kazandıracaktır. Bazı kilit noktalara dikkat ettiğiniz takdirde markanızın büyümesi hiç de zor değildir. Bunların en önemlisi sosyal medya hesapları ve e-ticaret sitesi için yapacağınız kampanyalardır. İlk olarak sosyal medya hesaplarınız üzerinden başarılı reklam çalışmaları yapılmalı ve bu reklamlarla müşteriler siteye çekilmelidir. Sitenizin içerisinde bu kampanyaları anlattığınız ürün açıklamaları ya da sitenizde oluşturduğunuz bilgi verici özel içerikler de müşterileri oldukça memnun edecektir. Babalar günü hediyesi ve babalar günü kampanyası gibi onlara sunduğunuz yol gösterici öneriler, farklı alternatifleri sizin sitenizde bulmak istemelerini sağlayacaktır. E-ticaret sitesi tasarımları da önemlidir. Sitenize giren müşteri her zamanki tasarımla karşılaşmak yerine daha farklı bir tasarımla karşılaşırsa bu da size artı puan kazandıran başka bir parametre olacaktır. Unutmamanız gereken bir diğer önemli detay ise sitenizin mobil uyumlu olmasıdır. Mobil üzerinden alışveriş yapan kitlenin %75 oranında olduğunu atlamamak gerekir.

 Alışveriş yoğunluğundan dolayı siparişlerin gecikmesi bu dönemlerde yaşanan problemler arasındadır. Bunun önüne geçebilmek için müşterilerinizi siparişin ne zaman teslim edilebileceği ile ilgili önceden bilgilendirmek sizin için faydalı olacaktır. Müşteriler önceden bilgilendirildiği için markanıza olan güvenleri de artacaktır. Tüm bu detaylara dikkat edildiği takdirde bu süreci sorunsuz atlatmak, daha fazla sadık müşteri kazanmak ve aramalarda görünür olmak mümkün olacaktır.