Ürün Yorumlarının Satışa Etkisi

Alışveriş yapmak insanlar için geçmişten gelen en önemli gereksinimlerdendi. Alışveriş dinamiklerini, insanların fiziksel ya da psikolojik olarak o ürüne ihtiyaç duymaları belirler. Ürünü aldıklarında problemlerinin çözülmesini, ihtiyaçlarının giderilmesini beklerler. Belli bir zaman öncesine kadar ihtiyaçlarımızı gidermek için ürünü görmek ve ürüne dokunmak bizim güven duygumuz için yeterli olsa da değişen ve gelişen dünya şartları satın alma alışkanlıklarımızı da oldukça etkilemiş durumdadır. Özellikle pandeminin de etkisiyle hem işletmeler hem de tüketiciler yönlerini dijitale çevirdi. Online satış, hepimiz için gerek daha fazla ürünü araştırıp karar verebilme gerek zaman tasarrufu anlamında çok önemli bir yere sahiptir. Fakat bu avantajlarla beraber dezavantajlar da ortaya çıkmaktadır. Hiçbir tüketici ürünün kaliteli olmaması ve beklentiyi karşılayamaması gibi ihtimallerle karşılaşmak istemiyor. Bunun için de güvenilir e-ticaret siteleri üzerinden alışverişi tercih edilmektedir. 
Almak istediğimiz ürünü daha önce alan kullanıcı yorumları e-ticaret sitelerini güvenilir yapan en önemli faktör. Olumsuz müşteri yorumları kararımızı negatif yönde etkilerken olumlu yorumlar da pozitif yönde etkileyip ürünü almaya yönlendirmektedir. Kullanıcılar da bu güven ihtiyaçlarını sağlayabilmek adına müşteri yorumları kısmında oldukça fazla zaman geçirmektedir. Olumlu yorumlar çoğaldıkça ürün satışları da artı yönde etkilenmektedir. Bu durum kendi ürününün kalitesine önem veren işletmelere değer katarken, ürünü kullanıcıda pozitif etki yaratmayan işletmeler için çok büyük kayıplar yaratabilir. Bu nedenle işletmeler ayakta kalabilmek için özellikle online ticarette müşteri memnuniyetine oldukça önem vermektedir.

E-TİCARETTE KULLANICI YORUMLARININ ÖNEMİ

İnternetin hayatımızda daha çok yer kaplamasıyla birlikte alışverişlerimizi de e-ticaret siteleri üzerinden yapmaktayız. Ürün ya da hizmet satın almak istediğimiz zaman kullanıcı yorumları ilk baktığımız yerler arasındadır. Ürün konusunda deneyim yaşamış kişilerin yorumlarının bizim kararlarımız üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçektir. E-ticaret sitesi kurmak isteyen kişilerin bunu göz önüne alması, işletmeleri için oldukça fayda sağlayacaktır. Ürünlerin kullanıcılar üzerinde beklenen etkiyi yaratmaması, işletmelerin özellikle pazaryerlerinde uyarı almalarına ve sonrasında da mağazalarının kapanmasına yol açabilir. Kullanıcıların en çok önem verdiği şeylerden biri de işletmelerin olumsuz yorumlara anında cevap vermesi ve hatalarını telafi etmeye çalışmalarıdır. Bu olumsuz bir deneyim yaşayan müşterinin fikirlerinin değişmesini sağlar ve aradaki güven duygusunu canlı tutar. 
Ürününün arkasında duran bir işletme her müşteri için bir artı puan oluşturur. E ticaret sitesi kurmak, hedef kitlenize her an ulaşabileceğiniz 7\24 açık bir mağaza imkânı sunabilmektir. Her an aktif olan online satış yapabileceğiniz mağazanızın en önemli hedefi müşteri memnuniyetini esas almak olmalıdır. Sanal mağazanızın sunduğu avantajları doğru değerlendirmek kısa sürede e-ticaret sitenizin trafik çekmesine, satışlarınızın artmasına ve marka haline gelmenize büyük katkı sağlayacaktır. İşletmeniz belli bir kitleye ulaştıktan sonra kitleniz size artık sadık olmaya başlamış demektir. Müşteriye verilen değer, doğru pazarlama, ürüne ihtiyaç oluşturma, kaliteli görsel yaratma ile e-ticaret siteniz büyük başarılara imza atacaktır.